دستگيري سارقان فرش‌هاي گران قيمت

نوشته شده توسط:صادق | ۰ دیدگاه

 

به گزارش سرويس «حوادث» خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، هفتم مهرماه سال‌جاري، مأموران کلانتري 103 گاندي، از طريق مرکز فوريتهاي پليسي 110 در جريان وقوع سرقت منزل قرار گرفتند.

با تشکيل پرونده مقدماتي، پرونده براي رسيدگي تخصصي در اختيار کارآگاهان پايگاه سوم پليس آگاهي تهران بزرگ قرار گرفت.

با حضور کارآگاهان ويژه مبارزه سرقت در محل و بررسي صحنه سرقت مشخص شد که سارق يا سارقان احتمالي، با تخريب پنجره وارد منزل شده و اقدام به سرقت فرش‌هاي گران قيمت کردند.

با توجه به اطلاعات بدست آمده از صحنه سرقت و با توجه به خاص بودن سرقت انجام شده که در آن تنها فرش‌هاي گران قيمت به سرقت رفته و همچنين با بهره‌گيري از بانک اطلاعات مجرمان سابقه‌دار، دو سارق حرفه‌اي منزل به اسامي هوشنگ و يوسف را شناسايي كردند.

با آغاز تحقيقات کارآگاهان، مشخص شد که اين دو مجرم سابقه‌دار چندي پيش با سپردن قرار وثيقه از زندان خارج شده و در حال حاضر نيز تهران را به مقصد استان‌هاي غربي کشور ترک کرده و هيچ‌گونه آدرس و نشاني مشخصي از آنها موجود نيست.

به گزارش ايسنا، درحالي‌که تحقيقات براي شناسايي مخفيگاه متهمان در دستور کار قرار داشت، کارآگاهان اطلاع پيدا کردند که سرقت‌هاي مشابهي در شهر يزد اتفاق افتاده است.

با توجه به شباهت ميان سرقت‌هاي تهران و يزد، بلافاصله هماهنگي‌هاي لازم ميان پليس آگاهي تهران و يزد انجام و مشخصات دو متهم تحت تعقيب کارآگاهان تهران بزرگ در اختيار کارآگاهان پليس آگاهي يزد قرار گرفت.

در ادامه تحقيقات پليسي، کارآگاهان پليس آگاهي يزد اطلاع يافتند که دو سارق سابقه‌دار به اسامي عبدالله و ايرج مدتي است به همراه دو سارق ديگر، اقدامات مجرمانه خود را آغاز کرده‌اند.

در بررسي‌ها مشخص شد که اين دو متهم از دوستان هوشنگ و يوسف هستند که هر چهار نفر مدتي را به همراه يکديگر در مخفيگاهي، در يکي از مناطق روستايي غرب کشور گذرانده‌اند.

با توجه به سوابق مجرمانه مشابه چهار متهم درباره سرقت منازل، شناسايي مخفيگاه عبدالله و ايرج در دستور کار کارآگاهان پليس آگاهي يزد قرار گرفت و 20 آبان ماه ماموران با ورود به مخفيگاه متهمان، آنان را دستگير کردند.

با دستگيري متهمان، آنان به چندين فقره سرقت منزل در شهرهاي مختلف از جمله يزد و تهران اعتراف کردند.

متهمان در اعترافات خود به کارآگاهان گفتند كه پس از سرقت فرش‌هاي گران قيمت و فروش آنها به مخفيگاهشان در غرب کشور بازگشته و پول خود را نيز صرف خريد هروئين ‌کردند كه با تمام شدن پولهايشان مجددا براي انجام سرقت به شهر برگشته و شروع به سرقت فرش‌هاي گران قيمت مي‌کردند.

به گزارش ايسنا، سرهنگ محمدرضا ذاکراستقامتي، رييس پايگاه سوم پليس آگاهي تهران بزرگ با اعلام اين خبر گفت: با توجه به اعترافات متهمان، تعدادي از محل‌هاي ارتکاب سرقت در مناطق شمال تهران بويژه آفريقا، اقدسيه و نياوران مورد شناسايي قرار گرفت.

وي با دعوت از مالباختگان گفت: از کليه مالباختگاني که منازل آنها بدين شيوه مورد سرقت قرار گرفته دعوت مي‌شود تا براي طرح يا پيگيري شکايات خود به پايگاه سوم پليس آگاهي تهران بزرگ واقع در خيابان خرمشهر، ميدان نيلوفر مراجعه كنند.

    هیچ نظری تا کنون برای این مطلب ارسال نشده است، اولین نفر باشید...