تعداد شهداي تاسوعاي چابهار به 37 شهيد رسيد؛ محكوميت اين جنايت تروريستي ادامه دارد ...

نوشته شده توسط:صادق | ۰ دیدگاه

برخورد قاطع با عوامل و مرتبطان حادثه تروريستي چابهار

آيت‌الله آملي لاريجاني، رييس قوه قضاييه در پيامي شهادت جمعي از هموطنان عزادار حسيني در چابهار را تسليت گفت و برخورد قاطع با مسببان و مرتبطان با اين جنايت را خواستار شد.

به گزارش ايسنا متن كامل اين پيام به شرح زير است: اوج ددمنشي استكبار جهاني اين بار وحدت شيعه و سني را در مراسم عزاداري شهداي كربلا و تاسوعاي حسيني نشانه رفت و جمعي از مسلمانان دوستدار اهل بيت عصمت و طهارت را به خاك و خون كشاند.

دشمن زبون كه تاب تحمل در برابر اقتدار و عزت ملت غيور و هميشه در صحنه را ندارد و ناتوان‌تر از هميشه، نتوانسته به اهداف پليد خود دست يابد، سعي در شكاف و تفرقه ميان صفوف متحد و يكپارچه ملت با بصيرت ايران اسلامي كرده و با استفاده از عوامل سرسپرده و مزدورش در تلاش مذبوحانه جمعي از مسلمانان شيعه و سني عزادار را در شهرستان چابهار به شهادت رساند اما زهي خيال باطل، اين گونه حركات تروريستي بصيرت روز افزون امت وفادار را در شناخت حق از باطل قوي‌تر مي‌كند و اتحاد آنان را تا محو تمامي آثار كفر، شركت و نفاق مستحكم‌تر خواهد كرد.

اين حادثه تلخ تاكيد مجددي است بر دروغين بودن ادعاهاي مدعيان دموكراسي و حقوق بشر كه از يكسو گروه‌هاي تروريستي را مورد حمايت قرار مي‌دهند و از طرفي در برابر خشم مردم فهيم كه انگشت اتهام را به سوي آنان نشانه رفته‌اند، اقدام به صدور بيانيه‌هاي تبليغاتي در محكوم نمودن اين قبيل جنايات مي‌كنند.

اينجانب ضمن تسليت شهادت جمعي از هموطنان شيعه و سني در حادثه تروريستي چابهار، به محضر صاحب عزاي حسيني، حضرت بقيه‌الله الاعظم (عج) و مقام معظم رهبري و خانواده محترم داغدار و ملت فهيم ايران، از تمامي نيروهاي امنيتي، انتظامي و قضايي خواستار برخورد قاطع با عوامل و مرتبطان اين جنايت بوده و لازم مي‌دانم بار ديگر بر هوشياري و حضور فعالانه‌تر نيروهاي امنيتي و انتظامي براي جلوگيري از تكرار اين قبيل جنايات تاكيد كنم".

برخورد جدي مسوولان امنيتي و انتظامي با مجرمان اين حادثه

رييس مجلس شوراي اسلامي نيز در واکنش به حادثه تروريستي چابهاردر پيامي خواستار برخورد جدي مسوولان امنيتي و انتظامي با مجرمان اين حادثه شد.

به گزارش ايسنا، علي لاريجاني با «بسم الله الرحمن الرحيم» و اشاره به اين‌كه «حسن و حسين سرور جوانان اهل بهشتند» در اين پيام آورده است: پيامبر اکرم (ص) در آستانه ايام سوگواري حضرت اباعبدالله الحسين (ع) سالار شهيدان راه آزادي و آزادمردي و در روز مقدس تاسوعاي حسيني بار ديگر دستان دشمنان کوردل و قسم خورده ملت ايران اسلامي از آستين بيرون آمد و در يک اقدام کور و جنايت بار تروريستي جمعي از جوانان برومند و دلاور اين مرز و بوم را در حالي که در ماتم مقتداي خود عزادار بودند به خاک و خون کشاند.

اين عزيزان و جوانان آزاده در روز تاسوعا و در حالي که ذکر يا حسين برلب داشتند به غافله شهداي کربلا پيوستند و نام خود را در تاريخ جاودانه قيام عاشوراي حسيني ابدي کردند. دشمنان نادان انقلاب، اسلام و نظام جمهوري اسلامي مي دانند که با انجام اين نقشه هاي کور همچون گذشته به خطا رفته اند و با اين توطئه ها نمي توانند خللي در اراده مصمم مردم وارد کنند.

اينجانب ضمن تبريک و تسليت شهادت اين عزيزان به پيشگاه حضرت اباعبدالله الحسين (ع) و حضرت بقيه الله الاعظم، مقام معظم رهبري ، مردم غيرتمند سيستان و بلوچستان به ويژه مردم شهيدپرور شهرستان چابهار و خانواده هاي معظم آنان رجاء واثق دارم روح بلند اين شهداي روز تاسوعا در جوار درگاه الهي و همراه با شهداي کربلا جاي خواهد گرفت و براي مجروحان حادثه شفاي عاجل از خداوند متعال مسئلت دارم.

همچنين از مسوولان دستگاه‌هاي امنيتي و انتظامي خواستار رسيدگي و برخورد جدي با مجرمان اين حادثه مي باشم.

وظيفه علما و مسلمانان شناخت، جهت‌گيري و مبارزه با منشاء فتنه است

آيت‌الله هاشمي رفسنجاني رييس مجلس خبرگان رهبري نيز با صدور پيامي جنايات تروريستي روز تاسوعا در چابهار را محكوم كرد و وظيفه علما و مسلمانان را شناخت، جهت‌گيري و مبارزه با منشاء فتنه دانست.

به گزارش ايسنا رييس مجمع تشخيص مصلحت نظام در اين پيام با «بسم الله الرحمن الرحيم» و اشاره به آيه شريفه «انالله و انااليه راجعون» آورده است: هدف دشمنان از ادامه جنايات خود در به شهادت رساندن هموطنان شيعه و سني در تاسوعاي حسيني در حالي كه در سوگ شهادت مظلومانه سرور شهيدان حضرت حسين بن علي (ع) و ياران باوفايش به عزاداري مي‌پرداختند ايجاد اختلاف و فتنه‌انگيزي در جامعه اسلامي است.

ملت‌هاي مسلمان جهان اعم از شيعه و سني بايد تنها اميد استكبار جهاني را براي خارج شدن از باتلاق سياست‌هاي غلط خود كه ايجاد تفرقه در كشورهاي اسلامي است به ياس تبديل كنند.

امروز وظيفه علماء، نخبگان، دانشمندان و هر مسلمان شيعه و سني شناخت، جهت‌گيري و مبارزه با منشاء فتنه است.

اميدوارم با تلاش و قاطعيت بيشتر مقامات و نيروهاي نظامي و امنيتي در منطقه ريشه اين عوامل تروريستي در داخل و خارج از كشور شناسايي و نابود گردد.

اين ضايعه اسفناك را به ملت شهيدپرور ايران، علماي شيعه و سني، خانواده‌هاي داغدار سيستان و بلوچستان به ويژه مردم چابهار تسليت گفته از خداوند متعال براي شهداي عزيز علو درجات و براي مجروحين شفاي عاجل مسالت دارم.

ديوار امنيتي جمهوري اسلامي در منطقه سيستان و بلوچستان نيازمند ترميم است

به گزارش ايسنا در پي اقدام تروريستي در شهرستان چابهار كه منجر به شهادت جمعي از هموطنان و عزاداران حسيني شد هم‌چنين محسن رضايي دبير مجمع تشخيص مصلحت نظام با «بسم الله الرحمن الرحيم» پيامي به اين شرح صادر كرد: حادثه تروريستي چابهار كه در ايام عزاداري حسيني و در خيل عظيم عزاداران حضرت سيدالشهدا(ع) رخ داد و به شهادت جمع ديگري از سوگواران سالار شهيدان اعم از هموطنان شيعه و سني انجاميد، بار ديگر پرده تزوير از رخسار مدعيان حقوق بشر برداشت و استيصال و درماندگي جبهه كفر در مقابله با نظام اسلامي ما را به تصوير كشيد.

اين حادثه نشان داد كه ديوار امنيتي جمهوري اسلامي در منطقه سيستان و بلوچستان نيازمند ترميم است و اين ترميم با كمك اقدامات اطلاعاتي و امنيتي برون مرزي در خاك پاكستان عملي است، لذا مناسب است دولت ايران با تاسيس قرارگاه مشتركي با دولت پاكستان براي مقابله با اين تهديدات و يا با استفاده از حقوق بين‌المللي خويش، راسا نسبت به تشكيل يك نيروي مخصوص، اقدام و مراكز اصلي بمب گذاران را در خاك پاكستان منهدم كند. در حقيقت همان كاري كه همه قدرت‌هاي بزرگ، براي حفظ امنيت شهروندان خود انجام مي‌دهند، در غير اين صورت ممكن است در آينده نيز شاهد تكرار اين گونه حوادث باشيم.

جاي تاسف است كه قدرت‌هاي بين المللي صرفا به محكوم كردن اين حادثه بسنده كرده و از دادن اطلاعات خود به ايران پرهيز مي‌كنند. براستي اگر آقاي اوباما مخالف اينگونه اقدامات است، اطلاعات دقيق و فراواني كه دستگاه‌هاي اطلاعاتي آمريكا از اين گروه‌ها در اختيار دارند را به دولت ايران بدهند. مگر نه اين است كه ايران سالانه در مقابله با قاچاقچيان مواد مخدر كه به سوي اروپا و امريكا روانند ده‌ها شهيد مي‌دهد و همواره نيز مورد تشويق سازمان ملل قرار مي‌گيرد پس چرا اروپا و آمريكا كه مدعي مخالفت با تروريست‌ها هستند با ايران همكاري نمي‌كنند؟ آيا مردم ما حق ندارند كه خود آمريكا و اروپا را شريك جرم اين تروريست‌ها بدانند؟

اينجانب بر حسب وظيفه شهادت اين عزيزان را به محضر مبارك ولي عصر (عج)، مقام معظم رهبري، مردم وفادار خطه سيستان و بلوچستان و بويژه به اهالي محترم چابهار و خانواده‌هاي داغدار اين عزيزان تبريك و تسليت عرض نموده، مصرانه از دستگاه‌هاي امنيتي و مسوول مي‌خواهم با تلاش مجدانه، عاملان اين حركت مذبوحانه را شناسايي و به كيفر و مجازات برسانند.

كميته حقوق بشر مجلس، جامعه مدرسين حوزه علميه قم، دانشگاه آزاد اسلامي، مجمع جهاني تقريب مذاهب اسلامي، حزب موتلفه اسلامي، خانواده شهداي ترور کشور، مركز اسلامي برزيل، بحرين، و .... در بيانيه‌هاي جداگانه‌اي جنايت تروريستي در چابهار را محكوم كردند.

    هیچ نظری تا کنون برای این مطلب ارسال نشده است، اولین نفر باشید...