بایدها و نبایدهای شلوارهاي اسپرت!

نوشته شده توسط:صادق | ۰ دیدگاه

برترین مجله اینترنتی ایران


يكي از لباس‌هايي كه در هر كمد و كشوي لباسي پيدا مي‌شود شلوار جين است؛  زن و مرد و كوچك و بزرگ هم ندارد. جنس محكم و تنوع زيادي كه امروزه شلوارهاي جين دارند باعث شده طرفداران زيادي داشته باشند و جزو يكي از پرفروش‌ترين لباس‌هايي به حساب ‌آيند كه در فروشگاه‌هاي لباس ارائه مي‌شود. با اين حال نكات زيادي در انتخاب شلوار جين و همچنين هماهنگ كردن آن براي مكان‌ها و مناسبت‌ها و سنين مختلف وجود دارد. اگر مي‌خواهيد با اين نكات آشنا شويد و از بين گزينه‌هاي متنوع موجود در فروشگاه‌ها خريد بهتر و مناسب‌تري داشته باشيد خواندن اين مطلب را به شما توصيه مي‌كنيم.


 

ساده اما سخت!


شايد يكي از دلايلي كه باعث مي‌شود شلوار جين طرفداران زيادي داشته باشد اين است كه امروزه هم مي‌توان آن را براي مهماني‌هاي دوستانه در نظر گرفت و هم گزينه راحت و خوبي است براي اين‌كه هنگام رفتن به محل كار، دانشگاه يا خريد آن را بپوشيد. يكي ديگر از دلايلي كه ما را براي خريد اين لباس تشويق مي‌كند اين است كه آن را مي‌توان با طيف زيادي از تي‌شرت‌ها، پيراهن‌ها، كفش‌ها و كيف‌ها هماهنگ كرد اما اين قضيه درست همانطور كه به‌عنوان يك مزيت حساب مي‌آيد، گاهي كار را سخت مي‌كند زيرا اين تصور كه اين مدل با بيشتر لباس‌ها تركيب خوبي مي‌سازد، ممكن است ما را به اشتباه بيندازد و نتيجه چيزي نباشد جز ظاهري ناهماهنگ، ناموزون و حتي شلخته.


 

خانم‌ها بخوانند


دخترانه و غيررسمي: شلوار پيشنهادي ما همراه با يك تي‌شرت ساده با رنگ‌هاي شاد يا طرح‌هاي گرافيكي روي آن براي دختراني كه در سنين نوجواني يا سال‌هاي ابتدايي دوره جواني هستند، مي‌تواند انتخاب خوبي باشد. همچنين اين افراد مي‌توانند از مدل هاي كوتاه تر نيز براي يك مهماني دوستانه و صميمي استفاده كنند. براي انتخاب كفش نيز مي‌توان روي يك صندل يا كفش بدون پاشنه كه رنگ آن با تي‌شرت انتخاب‌شده هارموني داشته باشد حساب كرد. بهتر است لباس‌هايي كه به كار مي‌بريد نهايتا در 3 رنگ باشند و اجازه ندهيد رنگ‌هاي مختلف به شما ظاهر به‌هم ريخته‌ و نازيبايي بدهد.

آراسته و مجلسي: بهتر است براي مهماني‌هاي رسمي از شلوارهاي پارچه‌اي استفاده كنيد اما اگر اصرار داريد شلوار جين بپوشيد، مي‌توانيد آن را با يك تي‌شرت رسمي و غيراسپرت كه روي آن گلدوزي شده يا پولك و نگين كار شده باشد هماهنگ كنيد. نكته‌اي كه بايد به آن دقت داشته باشيد اين است كه برخلاف مهماني دوستانه، در اينجا بهتر است لباس‌هايي با رنگ‌هاي شاد را كنار گذاشته و از لباسي با رنگ‌هاي تيره يا خنثي استفاده كنيد. براي انتخاب يك ظاهر كلاسيك‌تر مي‌توانيد از بلوز آستين كوتاه يا 3ربع و يك كمربند نيز استفاده كنيد. انتخاب زيور‌آلات و به‌ويژه يك گردنبند بلند نيز مي‌تواند لباس شما را از حالت غيررسمي درآورده و به آن جلوه خاصي ببخشد. براي تكميل اين تركيب هم مي‌توانيد بنا به سليقه و البته بلندي يا كوتاهي قدتان از كفش پاشنه بلند يا كفش تخت غيراسپرت استفاده كنيد. براي فصل‌هاي سرد سال نيز مي‌توانيد روي چكمه‌هاي ساق بلند حساب كنيد اما حواس‌تان باشد كه تناسب لباس و كفشي كه مي‌پوشيد اهميت زيادي دارد به‌طوري كه پوشيدن يك تي‌شرت تابستاني با چكمه يا برعكس پوشيدن يك لباس يا جليقه گرم با يك صندل، تركيب نامناسبي خواهد ساخت.


 

آقايان بخوانند


پسرانه و اسپرت: استحكامي كه شلوار جين دارد باعث مي‌شود براي پسراني كه زمان زيادي را بيرون از خانه هستند و بيشتر روز را در محيط‌هاي درسي يا كاري سپري مي‌كنند انتخاب مناسبي باشد. براي انتخاب بلوز نيز طيف وسيعي از انتخاب‌ها روبه‌روي شما قرار دارد و مي‌توانيد تي‌شرت‌هاي ساده يا طرح‌دار ترجيحا آستين كوتاه بپوشيد يا اين‌كه شلوارتان را با پيراهن‌هاي اسپرت آستين كوتاه يا بلند ساده يا طرحدار هماهنگ كنيد. اگر پيراهن آستين بلندتان كلاسيك و رسمي است مي‌توانيد با تا زدن آستين، آن را از حالت رسمي درآوريد.

تناسب شلوار و كفش‌تان نيز اهميت بسيار زيادي دارد و بهتر است پوشيدن كفش‌هاي چرمي مردانه با اين لباس‌ها را به كلي از سرتان بيرون كنيد و به فكر يك كفش ورزشي باشيد. اگر هم خواستيد مي‌توانيد به سراغ انواع آل‌استار با قيمت‌هاي مناسب موجود در بازار برويد. كوله پشتي يا كيفي كه آن را كج بيندازيد هم براي اين تيپ مناسب است.

مردانه و رسمي: مسلما بهتر است براي كنفرانس‌ها، قرارهاي اداري مهم و غيردوستانه كت و شلوار بپوشيد ولي اگر به هر دليلي نخواستيد اين كار را بكنيد و به پوشيدن شلوار اسپرت اصرار داشتيد مي‌توانيد آن را با كت و بلوزهاي رسمي هماهنگ كنيد. نكته‌ ديگري هم كه بايد درنظر داشته باشيد اين است كه براي مراسم رسمي‌، شلوارهاي جين با رنگ‌هاي تيره مناسب‌تر از رنگ‌هاي روشن يا سنگ‌شورشده است. در پاييز و زمستان يك كت مخمل كبريتي به‌ويژه با رنگ‌هاي مشكي، قهوه‌اي، سدري يا شتري با اين مدل شلوار تركيب خوبي مي‌سازد و در تابستان پيراهن‌هاي مردانه كلاسيك و ساده با رنگ‌هايي كه شاد و پررنگ نباشند يا پيراهن‌هاي راه‌راه يا چهارخانه ريز مناسب به‌نظر مي‌رسد. پوشيدن كفش براق يا نوك‌تيز را فراموش كنيد و استفاده از كيف با بند بلند يا كوله‌پشتي هم ممنوع!


 

سايزهاي جين گيج‌تان كرده؟


در انتخاب شلوار جين از هر چه كه بگذريد از سايز مناسب نمي‌توانيد بگذريد اما انتخاب سايز شلوار جين به همين راحتي‌ها هم نيست، البته نگران نباشيد تنها شما نيستيد كه بعد از سال‌ها جين پوشيدن هنوز نمي‌دانيد سايزتان 34 است يا 4! سايز بندي لباس در جهان به 3 روش انجام مي‌‌گيرد، روش آمريكايي، اروپايي و انگليسي. البته اين اواخر سايز بندي ايتاليايي، ژاپني و آلماني هم كم و بيش به اين فهرست اضافه شده. بنابراين اگر به‌دنبال سايز دقيق‌تان هستيد قبل از هر چيز بايد از فروشنده سوال كنيد سيستم سايز بندي شلوار انتخابي شما چيست، بعد به روشي كه ما به شما مي‌گوييم آن را به سايز هميشگي‌تان تبديل كنيد. يادتان باشد سايز لباس‌هاي ايراني طبق سايز اروپايي است بنابراين بهتر است همه چيز را با مقياس‌هاي استاندارد سايزهاي اروپايي بسنجيد.  مثلا اگر خيال داريد سايز آمريكايي را به سايز اروپايي تبديل كنيد بايد عدد 30 را به‌خاطر بسپاريد و آن را به سايز آمريكايي اضافه كنيد. مثلا يك شلوار آمريكايي با سايز2،  برابر است با شلوار اروپايي به سايز 32 همانطور كه سايز 36 اروپايي برابر است با 6 آمريكايي. در مورد تبديل سايز آمريكايي به ايتاليايي هم فقط كافي است عدد 34 را به سايز آمريكايي اضافه كنيد. يعني اگر سايزتان 4 آمريكايي است سايز ايتاليايي مناسب شما 38 است!

 

برگرفته از:Bartarinha.ir

    هیچ نظری تا کنون برای این مطلب ارسال نشده است، اولین نفر باشید...