خانم ها در مراقبت از موهایتان این اشتباهات را انجام ندهید!

نوشته شده توسط:صادق | ۰ دیدگاه

خانم ها در مراثبت از موهایتان این اشتباهات را انجام ندهید!

اشتباهاتی که اکثر ما خانم ها در مراقبت از موهایمان انجام می دهیم عبارتند از شستن موها بصورت روزانه تا استفاده از شامپوها و نرم کننده هایی که با جنس موهایمان سازگاری ندارند و توجهی نداریم که این کارها چه صدماتی به موهایمان وارد می کند.از دیگر اشتباهاتی که در مراقبت از موهایمان انجام می دهیم:


1- سشوار کشیدن از ریشه تا نوک موها:

سشوار کشیدن یا استفاده از اتوهای مو از ریشه تا نوک موها روغن های طبیعی را از ریشه تا نوک موها منتشر می کند.اما سشوار کشیدن از ریشه می تواند صدماتی جدی به ریشه و باعث شکستن نقاط میانی و انتهای آن شود مخصوصا اگر موها نازک و خیس باشند که در این صورت براحتی صدمه می بینند.

2-استفاده از محصولات آرایشی زیاد روی موها

استفاده از محصولات آرایشی زیاد نظیر انواع روغن ها ، موس ها و... وزن مو را زیاد کرده و آن را چرب و کثیف نشان می دهند. همچنین باید در استفاده از شامپو ، نرم کننده های مو دقت زیادی داشته باشید. همچنین شستشوی روزانه موها با شامپو کار منطقی نیست بخاطر اینکه با این کار تمام روغن های طبیعی مو از بین رفته و مو در معرض انواع صدمات قرار می گیرد چرا که این روغن ها بطور طبیعی از موها محافظت می کنند.

3- سائیدن مو با حوله:

بهترین راه برای خشک کردن موها این است که آن را به آرامی توسط حوله فشار دهید تا آب آن گرفته شود.سائیدن موها توسط حوله به آنها آسیب وارد می کند.استفاده از حوله های زبر برای خشک کردن موهای خیس معمولا جنس موها را ضعیف می کند. بهتر است قبل از خشک کردن موها توسط حوله اجازه دهید آنها کمی توسط دمای معمولی اتاق خشک شوندو سپس چند دقیقه ای آنها را توسط حوله بپوشانید.

4- شست و شوی موها با آب داغ:

شستشوی موها با آب داغ براحتی موها را سست و ریزش آنها را سریعتر می سازد. سعی کنید برای شستشوی موها از آب ولرم وگرم استفاده کنید تا موها نیز براحتی تمیز شوند.


5- رژیم غذایی نامناسب:
کسانی که رژیم غذایی مناسبی ندارند موهایشان ضعیف و آسیب پذیر می شود. رژیم غذایی شما باید سرشار از ویتامین C ، پروتئین ، فولیک اسید ، آهن و زینک باشد.

تهیه و ترجمه: گروه سبک زندگی نیک صالحی


www.niksalehi.com/index-sabk.php

 

    هیچ نظری تا کنون برای این مطلب ارسال نشده است، اولین نفر باشید...