نقد و بررسی Xperia S؛ جدیدترین تلفن همراه بازار

نوشته شده توسط:صادق | ۱ دیدگاه
Xperia S خیلی زودتر از آنچه انتظار داشتیم به بازار ایران رسید. این گوشی اولین محصول عرضه شده پس از جدایی سونی و اریکسون است و تنها نام شرکت ژاپنی روی آن دیده می شود. خبر بد اینکه ما پشت ویترین مغازه ها قیمت های عجیب و غریبی را مشاهده کردیم؛ چیزی در حدود یک میلیون و 180 هزار تومان! سوال مهم اینجاست که آیا این گوشی ارزش چنین هزینه ای را دارد؟


به چه چیزهایی دل خوش کنیم؟

اگر از فاصله دور به این گوشی نگاه کنید، شاید تفاوت زیادی بین ظاهر آن و ظاهر برادر بزرگتر آن یعنی Xperia Ion پیدا نکنید ولی به محض اینکه آن را در دست بگیرید به این نتیجه خواهید رسید که تفاوت های بسیار زیادی با Xperia Ion دارد. برای شروع اندازه کوچک تر آن، نگه داری و کارکردن با آن را در یک دست آسانتر می کند. از طرف دیگر نوار آکریلیکی شفاف آن که در زیر صفحه نمایش قرار دارد و آن را از قسمت پایینی آن جدا می کند مسلما توجه شما را به خود جلب خواهد کرد. این نوار، قسمتی است که روی گوشی های تلفن همراه به راحتی یافت نمی شود، به همین دلیل یک طراحی نوین در بین گوشی های تلفن همراه را به Xperia S داده است. جالب است بدانید که آنتن اصلی گوشی در این نوار آکریلیکی قرار دارد. بدنه این گوشی پلاستیکی بوده ولی از کیفیت بسیار بالایی برخوردار است.



آیا صفحه نمایش آن عالی است؟

در مورد صفحه نمایش HD این گوشی باید بگوییم که این صفحه 4/3 اینچی با تراکم پیکسلی فوق العاده بالا جزییات فوق العاده دقیقی را به شما ارایه می کند به طوری که خواندن متون را برای شما لذت بخش می کند. همچنین صفحه نمایش این گوشی از زاویه دید بسیار بالایی برخوردار است.

 



چه امکاناتی دارد؟

در سمت چپ این گوشی پورت Micro USB آن قرار دارد، در سمت راست گوشی، پورت HDMI، کلید مخصوص دوربین و کلیدهای کم و زیادکردن صدا قرار گرفته و در بالای گوشی هم می توان کلید پاور و ورودی هدفون 5/3 میلیمتری را دید.

در داخل گوشی یک پردازنده دو هسته ای Qualcomm Snapdragon MSM8260 با فرکانس 1/5 گیگاهرتز و یک گیگابایت حافظه RAM قرار دارد که یک تجربه کاری سریع را به کاربران می دهد، هرچند که رابط کاربری که سونی روی سیستم عامل آندروید 2/3 این گوشی قرار داده است، ممکن است گاهی اوقات آن سرعت بی نقص مورد انتظار ما را نداشته باشد.


دوربین 12 مگاپیکسلی با سنسور Exmor و قابلیت فیلمبرداری Full HD 1080P به همراه فلش تکی LED، دوربین جلوی 3/1 مگاپیکسلی برای مکالمات تصویری با قابلیت فیلمبرداری 720p HD، باتری قدرتمند 1750 میلی آمپری، GPS بلوتوث و Wi-Fi.

البته کمی باعث تاسف است که سونی روی این گوشی به طور پیش فرض از آندروید 4 استفاده نکرده  است ولی خب امیدواریم که سونی هرچه زودتر آپدیت ساندویچ بستنی را برای این گوشی منتشر کند.

+ صفحه نمایش فوق العاده 4/3 اینچی با روزولوشن HD، دوربین 12 مگاپیکسلی

- غیبت آندروید 4 به صورت پیش فرض، هنوز قیمت بالایی دارد

قیمت: یک میلیون و 180 هزار تومان

ویژگی ها: 

وزن: 144 گرم، حافظه داخلی: 32 و 16 گیگابایتی

  • Ali

    Ali

    • ۱۳۹۱/۰۲/۳۰ - ۱۴:۰۹:۴۸

    *هلو باکس مجددا راه اندازي شد*
    روزانه 3 لينک ارسال کنيد و آمار خود را افزايش دهيد
    كد باكس را ميتوانيد از www.holobox.ir بگيريد
    بي صبرانه منتظر شما هستيم!
    كد رو حتما بذار و لينكت رو ارسال كن ، كافيه يكبار امتحان كني