گزيدگی 18 نفر در سواحل دريايی چابهار بر اثر نيش عروس دريايی !

نوشته شده توسط:صادق | ۰ دیدگاه

فارس: مرتضی مرادی‌پور در گفت‌وگو با خبرنگار بهداشت و درمان فارس اظهار داشت: از آغاز طرح ملی امداد و نجات جمعیت هلال‌احمر كه از 25 اسفند 89 آغاز شده است تا صبح روز 7 فروردین سال 90، بالغ بر 18 نفر بر اثر گزیدگی نیش عروس دریایی در سواحل دریایی چابهار دچار التهاب پوستی شدند كه درمانی سرپایی توسط امدادگران جمعیت هلال‌احمر بر روی آنان صورت پذیرفت.

وی افزود: گزیدگی نیش عروس دریایی در اكثر مواقع باعث التهاب پوستی در افراد می‌شود و می‌توان با درمان‌های سرپایی افراد را از وضعیت موجود خارج كرد ولی در صورتی كه فرد دارای آلرژی پوستی باشد احتیاج به درمان بیشتر خواهد داشت كه متعاقباً به مراكز درمانی انتقال می‌یابد.

مرادی‌پور برای توصیه بیشتر به كسانی كه در سواحل دریایی شنا می‌كنند، گفت: افراد باید از مناطق حفاظت شده دریایی برای شنا استفاده كنند زیرا این مناطق در آن مسائل امینی حافظت شده رعایت می‌شود از جمله اینكه عروس‌های دریایی در این مناطق پاكسازی می‌شوند.

مدیر مركز كنترل و هماهنگی عملیات سازمان امداد و نجات جمعیت هلال‌احمر خاطرنشان كرد:‌ گزیدگی نیش عروس دریایی در بنادر جنوبی ایران از جمله چابهار بسیار رایج است.

به گزارش فارس، عروس دریایی گونه‌ای از بی‌مهرگان در شاخه كنیداریا طبقه بندی می‌شوند كه قادر به شنا كردن نیز هستند.

    هیچ نظری تا کنون برای این مطلب ارسال نشده است، اولین نفر باشید...