معرفی کامل مرسدس بنز C63 Amg Coupe Black

نوشته شده توسط:صادق | ۰ دیدگاه

تعداد به نسبت قابل توجهی از مشتریان 35 الی 45 ساله خودرو که دنیای کاری فعال و زندگی مهیجی دارند به اتومبیلی در رده و ابعاد سگمنت C (خودروهای جمع و جور خانوادگی) نیاز دارند اما علاقه ای به خریداری خودروهای چهار در نداشته و اتومبیل های دو در را ترجیح می دهند؛ این نتیجه تحقیقی است که در انستیتو تحقیقات بزرگراه های آلمان در طول یک دهه گذشته انجام شده است.


از همین رو شرکت های صاحب نامی چون مرسدس بنز اهتمام ویژه ای نسبت به طراحی و عرضه خودروهای کوپه کوچک از خود نشان می دهند. با آنکه برند آلمانی مرسدس بنز سالیان سال با عرضه نسخه کوپه C-Class در بازار کوپه های اسپورت حضور داشت اما با معرفی و آغاز تولید نسل جدید C-Class، شرکت مرسدس بنز این نسل را تنها در دو گونه سدان و استیشن به بازارهای جهانی عرضه  کرد.

از طرفی گونه کوپه نسل قبلی C-Class را به سایت تولیدی ایشن شرکت واقع در کشور برزیل فرستاد تا دستی بر سر و روی این خودرو کشیده و آن را با نام CLC معرفی کند. با این حال کلاس جدید CLC با طراحی نه چندان دلچسب خود هیچگاه باب میل طرفداران دوآتشه مرسدس واقع نشد و هرگز راه کسب محبوبیت در نزد هواداران این برند را نیافت.

به این ترتیب و پس از شکست تجاری عرضه CLC-Class، سال گذشته شرکت مرسدس بنز پس از فیس لیفت (تغییر چهره) مدل چهار در C-Class، گونه کاملا جدید کوپه این سری از محصولات خود را معرفی کرد. دکتر «یواخیم اشمیت»، مدیرکل فروش مرسدس بنز در رابطه با این خودرو گفت: «ما با ارایه مدل تازه ای از کلاس C جذب مشتریان جدیدی از بازار را هدف قرار داده ایم.»

 



خانواده پرجمعیت C-Class Coupe

شرکت مرسدس بنز برای C کلاس کوپه جدید، بازه به نسبت گسترده ای از پیشرانه های گوناگون را پیشنهاد می دهد که شامل سه پیشرانه بنزین سوز و دو پیشرانه دیزلی بوده که تمام مدل های عرضه شده دارای سیستم تزریق مستقیم سوخت و سیستم Start / Stop هستند. همگی این پیشرانه ها در زمره فناوری Blue Efficiently مرسدس بنز قرار دارند که حاکی از پاک و کم مصرف بودن این پیشرانه ها است. در کنار این فناوری، شرکت مرسدس بنز جعبه دنده جدید هفت سرعته VG Tronic Plus را نیز در این مدل مورد استفاده قرار داده است.

همانگونه که اشاره شد خریداران این اتومبیل می توانند از بین سه پیشرانه بنزینی یکی را انتخاب کنند. این سه مدل عبارت اند از C250، C180 و C350 که قوی ترین مدل یعنی مدل C350 دارای یک پیشرانه شش سیلندر با روش تزریق سوخت Blue Direct است که توانایی تولید 306 اسب بخار قدرت و 370 نیوتن متر گشتاور را داراست. دیگر مدل های بنزین سوز این کوپه چهار سیلندر و دارای توربوشارژ هستند. مدل های دیزلی این خودرو نیز C220 و C250 نام دارند که نسخه C220 کم مصرف ترین مدل این خودرو بوده و مصرف سوخت این نسخه در سیکل ترکیبی کمتر از چهار لیتر در هر یکصد کیلومتر و میزان تولید گاز دی اکسید کربن این پیشرانه در هر کیلومتر فقط 117 گرم اعلام شده است. طبیعی است که در این میان هستند خریدارانی که به حداقل ها بسنده نکرده و پیشرانه های نسخه های استاندارد مرسدس C-Class کوپه آنها را ارضا نخواهد کرد.

اینجاست که مهندسان مرسدس بنز دست به کار شده و با همکاری متخصصان کارکشته شرکت AMG، تیونر رسمی محصولات مرسدس بنز، نسخه ارتقا یافته و قدرتمند C-Class کوپه را معرفی و به بازار عرضه کردند.



مشکی، رنگ سوگلی C-Class


پس از عرضه نسخه کوپه C-Class، تیم مهندسی شرکت AMG به سرعت به سراغ آن رفته و با اعمال تغییراتی روی بدنه و پیشرانه این خودرو، مدل C63 AMG Coupe را با 451 اسب بخار قدرت و گشتاور 600 نیوتن متری معرفی کرد. هرچند محصول جدید شرکت AMG دارای ظاهری اغواگر و مشخصات هیجان انگیزی چون شتاب صفر تا صد 5/4 ثانیه ای بود که به راحتی می توانست شیفتگان سرعت را قلقلک دهد اما گویی مهندسان AMG عادت ندارند که لحظه ای بیکار بنشینند! چراکه فقط چند ماه پس از عرضه نسخه عادی C63 AMG کوپه، این شرکت گونه خاص و جدیدتری از این کوپه تند و تیز را با نام C63 AMG Coupe Black Series معرفی کرد. دستپخت جدید مهندسان کارگاه AMG که این روزها در محافل خودرویی جهان حسابی سروصدا به پا ساخته، گران ترین عضو خانواده C-Class محصولات مرسدس بنز نیز به شمار می آید.


همانطور که قابل پیش بینی است مهم ترین تغییرات اعمال شده در این خودرو مربوط به قسمت پیشرانه و بخش فنی آن است. مهندسان AMG با بهره گیری از آخرین فناوری مهندسی سیالات و اعمال تغییراتی در قسمت ECU (مرکز پردازش پیشرانه)، توانسته اند قدرت تولیدی پیشرانه V8 این خودرو را به عدد حیرت انگیز 517 اسب بخار برسانند که این یعنی 82 اسب بخار قدرت به ازای هر لیتر از حجم پیشرانه! همچنین گشتاور محصول تازه متولد شده سری «Black» شرکت AMG با 20 نیوتن متر افزایش به رقم 620 نیوتن متر رسیده است که حاصل این تغییرات کاهش 0/3 ثانیه ای شتاب صفر تا 100 شده است. به این ترتیب C63 AMG Coupe Black Series با شتاب اولیه 4/2 ثانیه ای برای ابرخوردهای گرانقیمتی چون «آستون مارتین ویراژ» با شتاب 4/6 ثانیه ای و «جگوار XKR-S» با شتاب 4/4 ثانیه ای خط و نشان خواهد کشید.


علاوه بر این بیشینه سرعت کوپه سیاهپوش مرسدس بنز به رقم خیره کننده 280 کیلومتر بر ساعت محدود شده است. قلب تپنده ای که سبب مشاهده چنین آمار و ارقامی در این کوپه 97 هزار یورویی شده است، یک پیشرانه 6/3 لیتری هشت سیلندر است که کلیه قطعات متحرک آن به روش «مهندسی فورجینگ» تولید و مونتاژ شده اند. وظیفه انتقال قدرت در این خودرو برعهده یک جعبه دنده هفت سرعته «اسپید شیفتر» است که قدرت تولیدی پیشرانه را با کمترین تاخیر ممکن به محور عقب خودرو منتقل می سازد.

سیستم تعلیق به کار گرفته شده در این خودرو از آخرین ابداعات AMG است که سبب شده C63 AMG Coupe Black Series خودرویی کاملا راننده محور باشد. سامانه پایداری الکترونیکی خودرو (ESP) نیز در این خودرو با همکاری مهندسان بخش «ریس و مسابقات» مرسدس بنز طراحی شده و به گونه ای تعریف شده است که در سه حالت مختلف یعنی فعال، غیرفعال و «Sport Handling» قابل تنظیم باشد که در حالت آخر، رانندگان نه چندان حرفه ای نیز می توانند تحت مدیریت و کنترل سامانه ESP، تا حد مجاز اقدام به حرکت با هرزگردی و انجام حکارت نمایشی نمایند.


از دیگر مشخصه های بارز این خودرو می توان به شاسی فضایی آن موسوم به ASF اشاره کرد که از جنس ورقه های آلومینیومی و به ک مک آخرین روش های ریخته گری ساخته شده و به میزان 40 درصد سبک تر از شاسی رقبای مطرح کلاس کوپه های اسپورت است.

ضمن آنکه سیستم توقف این خودرو نیز کاملا با گونه عادی C63 AMG متفاوت بوده و متناسب با افزایش توانایی های حرکتی این خودرو، قدرتمندتر شده است. دیسک های عظیم الجثه خنک شونده به قطر 390 میلی متر در محور جلو و 360 میلی متر در محور عقب که در زیر رینگ های 19 اینچی آلیاژی 10 پره کربنی رنگ AMG جای گرفته اند، وظیفه متوقف کردن این اشتوتگارتی سیاه پوش را برعهده خواهند داشت. از تفاوت های ظاهری C63 AMG Coupe Black Series، می توان مواردی چون بالچه های روی سپر جلو و عقب، خروجی های دوگانه اگزوز، زیر سپر فیبر کربنی، چراغ های عقب با فناوری روشنایی LED و دیفیوزر مشکی رنگ نصب شده روی صندوق عقب را برشمرد.

طبق اعلام مرسدس بنز قرار است که C63 AMG Coupe Black Series از تابستان 2012 و با قیمت 97 هزار یورو (بدون احتساب مالیات و عوارض در کشورهای مختلف) عرضه شود.

    هیچ نظری تا کنون برای این مطلب ارسال نشده است، اولین نفر باشید...